Suomen Kaasuenergia ostaa Porvoon Energian kaasuliiketoiminnot

Porvoon Energia on sopinut maakaasuliiketoiminnan myymisestä Suomen Kaasuenergialle. Maakaasun jakelu- ja myyntiliiketoiminta siirtyvät Suomen Kaasuenergia Oy:lle ja Auris Kaasunjakelu Oy:lle 1.11.2018. Auris harjoittaa maakaasun jakelua ja Suomen Kaasuenergia maakaasun myyntiä.

Maakaasun käyttö Porvoon Energian tuotannossa jatkuu edelleen.

“Auris Kaasunjakelu ja Suomen Kaasuenergia ovat vakiintuneita suomalaisia toimijoita maakaasuliiketoiminnassa. Uskomme yhteistyöhön heidän kanssaan maakaasun hankinnassa Porvoon Energian tarpeisiin”, toteaa Porvoon Energian toimitusjohtaja Patrick Wackström.

“Liiketoimintakauppa ja siihen liittyvä toimitussopimus ovat olennainen osa Suomen Kaasuenergian strategian toteuttamista. Keskitymme kaasuliiketoimintaan Suomen vapautuvilla kaasumarkkinoilla. Yhteistyö Porvoon Energian on meille tärkeä osoitus luottamuksesta toimintaamme”, sanoo Suomen Kaasuenergian toimitusjohtaja Mika Paloranta.

Maakaasuliiketoiminnan myynnillä ei ole välittömiä vaikutuksia Porvoon maakaasuasiakkaille. Uusi toimija vastaa toimituksista ja niihin liittyvistä velvoitteista voimassa olevien sopimusten edellyttämällä tavalla.

Porvoon Energia jatkaa asiakaspalvelua ja laskutusta vuoden loppuun asti. Sen jälkeen laskutus siirtyy uudelle omistajalle automaattisesti ilman asiakkaan toimenpiteitä. Yhteystietojen muutoksista ilmoitetaan myöhemmin. Häiriötilanteissa yhteystiedot (mm. kaukolämmön ja maakaasun vikapäivystysnumero 040 8338694) säilyvät ennallaan 31.12.2018 asti. Kaupalla ei ole vaikutuksia Porvoon Energian henkilöstöön.

Porvoon Energia Oy: toimitusjohtaja Patrick Wackström, puh. 050 50 34 611
Suomen Kaasuenergia Oy ja Auris Kaasunjakelu Oy: Toimitusjohtaja Mika Paloranta, puh. 050 45 24 138

Porvoon Energia on vuonna 1900 perustettu energiayhtiö. Tuotteitamme ovat sähkö, kaukolämpö ja muut energian tuottamiseen ja käyttämiseen liittyvät palvelut. Haluamme olla edelläkävijä energiatuotannon puhtaudessa tuottamalla asiakkaillemme sellaisia energiaratkaisuja, jotka tekevät päästöjen vähentämisen mahdolliseksi. Vuonna 2017 konsernimme liikevaihto oli 67,1 miljoonaa euroa ja työllistimme noin 70 henkilöä. www.porvoonenergia.fi

Suomen Kaasuenergia köper Borgå Energis gasaffärsverksamhet

Borgå Energi har beslutat sälja sin naturgasaffärsverksamhet åt Suomen Kaasuenergia. Naturgasens affärsverksamhet gällande distribution och försäljning flyttas till Suomen Kaasuergia Oy samt Auris Kaasunjakelu Oy den 1.11.2018. Auris Kaasunjakelu har hand om naturgasdistribution och Suomen Kaasuenergia om naturgasförsäljning.

Användning av naturgas i Borgå Energis produktion fortsätter.

“Auris Kaasunjakelu och Suomen Kaasuenergia är etablerade finländska aktörer inom naturgasverksamhet.  Vi tror på ett samarbete med dem gällande anskaffning av naturgas för Borgå Energis behov”, konstaterar Borgå Energis verkställande direktör Patrick Wackström.

“Köpet av affärsverksamheten och det leveransavtal som ingår i det är en väsentlig del av förverkligandet av Suomen Kaasuenergias strategi. Vi fokuserar på gasaffärsverksamheten på den gasmarknad som öppnas för konkurrens i Finland. Samarbetet med Borgå Energi är för oss en viktig markering att man litar på vår verksamhet”, säger verkställande direktör Mika Paloranta.

Försäljningen av gasaffärsverksamheten har inga direkta följder för Borgå Energis gaskunder. Den nya aktören ansvarar för leveransen av gas och de villkor som finns utgående från de avtal som är i kraft.

Borgå Energi fortsätter betjäna gaskunderna och sköter faktureringen fram till årets slut. Efter det flyttas faktureringen till den nya ägaren automatiskt, det krävs inga åtgärder av kunder. Om nya kontaktuppgifter meddelas senare. Numret till felanmälan är samma som nu fram tills 31.12.2018 (fjärrvärmens- och naturgasens felanmälningsnummer 040 8338694) Affären har inte inverkan på personalen vid Borgå Energi.

Tilläggsuppgifter
Borgå Energi Ab: verkställande direktör Patrick Wackström, puh. 050 50 34 611
Suomen Kaasuenergia Oy och Auris Kaasunjakelu Oy: verkställande direktör Mika Paloranta, puh. 050 45 24 138

Borgå Energi är ett år 1900 grundat energibolag. Våra produkter är el, fjärrvärme och övriga produkter som rör energiproduktion och -användning. Vi vill vara en föregångare gällande miljövänlig energi och vi vill producera sådana energilösningar som möjliggör en minskning av utsläppen. År 2017 var koncernens omsättning 67,1 miljoner euro och vi sysselsätter cirka 70 personer.  www.porvoonenergia.fi