Suomen Kaasuenergia ostaa Porvoon Energian kaasuliiketoiminnot

1.11.2018

Porvoon Energia on sopinut maakaasuliiketoiminnan myymisestä Suomen Kaasuenergialle. Maakaasun jakelu- ja myyntiliiketoiminta siirtyvät Suomen Kaasuenergia Oy:lle ja Auris Kaasunjakelu Oy:lle 1.11.2018. Auris harjoittaa maakaasun jakelua ja Suomen Kaasuenergia maakaasun myyntiä.

Maakaasun käyttö Porvoon Energian tuotannossa jatkuu edelleen.

”Auris Kaasunjakelu ja Suomen Kaasuenergia ovat vakiintuneita suomalaisia toimijoita maakaasuliiketoiminnassa. Uskomme yhteistyöhön heidän kanssaan maakaasun hankinnassa Porvoon Energian tarpeisiin”, toteaa Porvoon Energian toimitusjohtaja Patrick Wackström.

”Liiketoimintakauppa ja siihen liittyvä toimitussopimus ovat olennainen osa Suomen Kaasuenergian strategian toteuttamista. Keskitymme kaasuliiketoimintaan Suomen vapautuvilla kaasumarkkinoilla. Yhteistyö Porvoon Energian on meille tärkeä osoitus luottamuksesta toimintaamme”, sanoo Suomen Kaasuenergian toimitusjohtaja Mika Paloranta.

Maakaasuliiketoiminnan myynnillä ei ole välittömiä vaikutuksia Porvoon maakaasuasiakkaille. Uusi toimija vastaa toimituksista ja niihin liittyvistä velvoitteista voimassa olevien sopimusten edellyttämällä tavalla.

Porvoon Energia jatkaa asiakaspalvelua ja laskutusta vuoden loppuun asti. Sen jälkeen laskutus siirtyy uudelle omistajalle automaattisesti ilman asiakkaan toimenpiteitä. Yhteystietojen muutoksista ilmoitetaan myöhemmin. Häiriötilanteissa yhteystiedot (mm. kaukolämmön ja maakaasun vikapäivystysnumero 040 8338694) säilyvät ennallaan 31.12.2018 asti. Kaupalla ei ole vaikutuksia Porvoon Energian henkilöstöön.

Porvoon Energia Oy: toimitusjohtaja Patrick Wackström, puh. 050 50 34 611
Suomen Kaasuenergia Oy ja Auris Kaasunjakelu Oy: Toimitusjohtaja Mika Paloranta, puh. 050 45 24 138

Porvoon Energia on vuonna 1900 perustettu energiayhtiö. Tuotteitamme ovat sähkö, kaukolämpö ja muut energian tuottamiseen ja käyttämiseen liittyvät palvelut. Haluamme olla edelläkävijä energiatuotannon puhtaudessa tuottamalla asiakkaillemme sellaisia energiaratkaisuja, jotka tekevät päästöjen vähentämisen mahdolliseksi. Vuonna 2017 konsernimme liikevaihto oli 67,1 miljoonaa euroa ja työllistimme noin 70 henkilöä. www.porvoonenergia.fi

Suomen Kaasuenergia Oy on suomalainen energia-alan yritys, joka myy puhdasta ja tehokasta maa- ja biokaasua teollisuudelle, rakennuttajille, taloyhtiöille, ravintoloille ja kuluttajille. Yhtiö uskoo maa- ja biokaasun kilpailukykyyn puhtaina ja moneen käyttötarkoitukseen ylivoimaisina polttoaineina ja panostaa voimakkaasti niiden myyntiin ja lämpöratkaisujen kehittämiseen. Suomen Kaasuenergia toimii 13 paikkakunnalla Etelä-Suomessa ja tarjoaa kaasua laajemmalla alueella kuin mikään muu yritys. Suomen Kaasuenergia vastaa kaasun myynnistä ja Auris Kaasunjakelu kaasunjakelusta. Vuonna 2017 yritysten liikevaihtoennuste on n. 40 milj. euroa.