Suomen Kaasuenergia ostaa Fortumin Suomen maakaasuliiketoiminnan

Fortum  on myynyt ja siirtänyt Suomen maakaasuliiketoimintansa Suomen Kaasuenergialle. Maakaasun jakelu- ja myyntiliiketoiminta siirtyvät Suomen Kaasuenergialle 1.4.

Nyt ostettava liiketoiminta palvelee noin 150 asiakasta Espoossa, Kirkkonummella, Tuusulassa ja Järvenpäässä. Liiketoiminnan liikevaihto vuonna 2018 oli noin miljoona euroa. Tehty kauppa toteuttaa molempien yhtiöiden pitkän aikavälin tavoitteita ja sopii yhtiöiden strategiaan hyvin.

Maakaasuliiketoiminnan myynnillä ei ole välittömiä vaikutuksia Fortumin maakaasuasiakkaille. Uusi toimija vastaa toimituksista ja niihin liittyvistä velvoitteista voimassa olevien sopimusten edellyttämällä tavalla.

Asiakaspalvelu ja laskutus siirtyvät Suomen Kaasuenergialle 1.4. alkaen. Sen jälkeen laskutus siirtyy uudelle omistajalle automaattisesti ilman asiakkaan toimenpiteitä.

Asiakaspalvelu on avoinna maanantaista perjantaihin klo 8.00-20.00 ja lauantaisin klo 10.00-16.00 numerossa 020 690 027 ja sähköpostitse asiakaspalvelu( at) aurisenergia.fi. Häiriötilanteissa yhteydenotot puhelimitse 0800 177 955.

Suomen Kaasuenergia -konsernin sisällä Auris Kaasunjakelu Oy harjoittaa maakaasun jakelua ja Suomen Kaasuenergia Oy maakaasun myyntiä.  Auris Kaasunjakelu Oy ostaa Fortumin jakeluliiketoiminnan ja Suomen Kaasuenergia Oy maakaasun myyntiliiketoiminnan.

Suomen Kaasuenergia on suomalainen energia-alan yritys, joka myy ja toimittaa puhdasta maa- ja biokaasua teollisuudelle, lämpölaitoksille, kiinteistöille, rakennuttajille, taloyhtiöille, ravintoloille ja kuluttajille. Yritys uskoo maa- ja biokaasun kilpailukykyyn puhtaina ja moneen käyttötarkoitukseen ylivoimaisina polttoaineina. Suomen Kaasuenergian vähittäismyynti- ja jakeluliiketoiminta jakautuu kolmeen yhtiöön. Suomen Kaasuenergia vastaa kaasun myynnistä, Auris Kaasunjakelu kaasunjakelusta ja Auris Energiaratkaisut teollisuuden ja kiinteistöjen lämpöratkaisuista. Yhtiöt toimivat 17 paikkakunnalla Etelä-Suomessa ja ovat Suomen suurin kaasun vähittäismyynnissä ja jakelussa. Vuonna 2018 yhtiöiden yhteenlaskettu liikevaihto oli n. 49 milj. euroa. www.suomenkaasuenergia.fi

Toimitusjohtaja Mika Paloranta, puh. 050 45 24 138
Suomen Kaasuenergia Oy ja Auris Kaasunjakelu Oy